Budovanie koučingovej kultúry
Využite transformačnú silu koučingu a zapojte sa do procesu premeny vašej organizácie! Cesty organizačného rozvoja, ktoré zahŕňajú strategické iniciatívy a cielené systémové opatrenia, vás privedú k dramatickým zmenám organizačnej kultúry a prevládajúceho mindsetu.
Program Budovanie koučingovej kultúry je proces viacerých strategických iniciatív vhodný pre tímy a organizácie, ktoré si uvedomujú význam a prínos koučovacieho štýlu pri spolupráci a vedení. Jednotlivé elementy tohto procesu pomáhajú organizáciám pri zmene firemnej kultúry z tradičnej hierarchickej na agilnú koučovaciu.

Základom transformácie organizácie je zmena prevládajúceho mindsetu lídrov, ktorí sú kľúčoví pri utváraní kultúry a formy spolupráce. Táto zmena vyžaduje čas a podporu na rôznych úrovniach. Ďalej nasleduje osvojenie si koučovacích nástrojov a ich ukotvenie do každodenných praktík, manažérskeho štýlu, ako aj medziľudských interakcií.
Program je komplexný a šitý na mieru konkrétnej organizácii. Zahŕňa niektoré alebo všetky z týchto intervencií:
Diagnostika firemnej kultúry
Tvorba zmenovej stratégie a koncepcie koučingovej kultúry
Rozvoj vrcholového tímu
Tímová a individuálna diagnostika
Executive koučing
Skupinový koučing
Strategické konferencie a workshopy
Rozvojový program pre líniových manažérov zameraný na rozvoj koučovacieho mindsetu a štýlu
Priebežná supervízia
Ako iné zmenové projekty aj tento proces si vyžaduje zapojenie a podporu od vrcholového manažmentu, líniových manažérov a dôležitých stakeholderov. Predpokladom úspechu je sledovanie a vyhodnocovanie priebežného progresu a čiastkových krokov, dosiahnutých na rôznych úrovniach, jasná a transparentná komunikácia a podpora manažérov pri zavádzaní zmien.
Program Budovanie koučingovej kultúry vám ako zapojeným môže priniesť:
zmenu prevládajúceho mindsetu a prístupu manažérov
zameranie na rozvoj potenciálu a osobnej zodpovednosti zamestnancov
osvojenie si koučovacích nástrojov a praktík
prehĺbenie dôvery a partnerských vzťahov v rámci organizácie
otvorenejšiu komunikáciu a využitie spätnej väzby na rast a učenie
väčšiu angažovanosť a posilnenie motivácie zamestnancov
podporu samostatnosti a proaktivity v tímoch
zvýšenie výkonu a zlepšenie výsledkov jednotlivcov, tímov aj celej organizácie
agilnejšie procesy a spoluprácu
podporu schopnosti jednotlivcov aj organizácie reagovať na nepredvídateľné zmeny a neistotu
jasnejšiu víziu a stratégiu organizačného rozvoja a smerovania
kontinuálny rast a učenie